Jaką dietę zastosować, aby zachować znakomitą sylwetkę?

Zdrowe odżywianie to temat, który zawsze jest aktualny, jako że ludzie od lat poszukują idealnej recepty na zachowanie zdrowia i nienagannej sylwetki. Niemal w każdym sezonie pojawiają się kolejne cudowne diety, które są wprowadzane w życie przez miliony osób na całym świecie. Jedne z nich przynoszą lepsze efekty, a inne wręcz niezauważalne. Czy istnieje dieta, która zapewni nam znakomitą figurę?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. W zasadzie takiej diety nie ma. Zgrabna sylwetka i dobra kondycja organizmu zależą przede wszystkim od stylu życia, a nie od samej diety, która tylko może pomóc w tym procesie, ale sama nigdy nie zapewni dobrych, długotrwałych efektów. Sprawdź, co należy zrobić, aby zapewnić sobie świetną figurę i wspomóc własne zdrowie.

Styl życia ma kluczowe znaczenie

Istnieje kilka fundamentalnych zasad utrzymania świetnej sylwetki i kondycji. Przede wszystkim należy do nich aktywność fizyczna, która wcale nie musi oznaczać startów w zawodach triathlonowych. Wystarczą codzienne, półgodzinne spacery, jazda na rowerze albo poranny jogging. Zamiast spędzać długie godziny przed telewizorem, warto pobawić się z dziećmi w pobliskim parku albo wybrać się na przechadzkę z psem. Dla tych, którzy mają ochotę na jeszcze więcej ruchu, czekają jeszcze siłownia, kluby fitness albo chociażby zajęcia taneczne.

Kto wie, czy nie na równi z aktywnością fizyczną, ważne są wypoczynek, sen i unikanie stresu. Warto pamiętać, że dorosły człowiek powinien spać przynajmniej 7 godzin, ale nie dłużej niż 9 godzin w ciągu doby. Ten czas zapewnia organizmowi możliwość prawidłowej regeneracji. Z kolei stres bywa przyczyną wielu schorzeń, także somatycznych, stąd warto nauczyć się skutecznego eliminowania go z codziennego życia.

Ostatnim, bardzo ważnym elementem, jest odpowiedni sposób odżywiania, a tego stosunkowo trudno się nauczyć. Jedzenie niektórych produktów wręcz uzależnia i niezwykle ciężko porzucić takie nałogi. Ciągle słyszymy o tym, że jedzenie typu fast food, duża ilość cukrów w potrawach, niezliczona liczba słodkich i słonych przekąsek, to prosty przepis na otyłość i nabawienie się wielu chorób. Co jakiś czas pojawia się więc moda na coraz to nowe diety, które mają nas uzdrowić. Jednak stosując dietę kapuścianą, białkową czy dietę 1000 kcal, można schudnąć w krótkim czasie całkiem sporo, ale potem nadprogramowe kilogramy wracają ze zdwojoną siłą. Trzeba na stałe zmienić swój jadłospis tak, aby przestać nazywać dietę dietą. Musi ona stać się stałym sposobem odżywiania. Co więcej, żadna restrykcyjna dieta nie może być stosowana w dłuższym czasie, bo po prostu nam zaszkodzi. Dziś coraz większym zainteresowaniem cieszy się na przykład dieta paleo i to na niej można zbudować swój nowy sposób odżywiania.

Dieta paleo – czyli wracamy do jadłospisu naszych praprzodków

Dietę paleo popularyzuje Loren Cordain. Ten sposób odżywiania różni się od innych nawet samym podejściem do tematu. Dieta ta nie polega na liczeniu kalorii, liczby dziennych posiłków i ich wielkości. Jej główną filozofią jest odpowiedni dobór produktów, które mają być podstawą profilu żywieniowego. Dieta paleo oparta jest o chude mięso o dowolnym pochodzeniu i o ryby. Wszystko to w towarzystwie warzyw, jaj, owoców, orzechów i roślinnych tłuszczów. W myśl zasad tej diety należy zrezygnować z wyrobów zbożowych i nabiału. Najtrudniej wyrzucić ze swojego jadłospisu chleb, makarony i ziemniaki. Stosując ten rodzaj odżywiania, należy także pożegnać się raz na zawsze z wszelkimi produktami wysoko przetworzonymi i gotowymi daniami, które tłumnie oblegają marketowe półki.

I choć trudno zmienić swoje przyzwyczajenia od razu, to warto spróbować stopniowo wdrażać zasady tej diety, a z pewnością w krótkim czasie pojawią się wyczekiwane efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *