Zdrowo i kolorowo, czyli letnia dieta pełna witamin

Lato to jedna z najbardziej wyczekiwanych  pór roku! Jest to idealny czas, kiedy w pełni możemy zadbać o zdrowie, wygląd i kondycję. Fantastyczne warunki do uprawiania sportu i możliwość stosowania tak zwanej letniej diety sprawiają, że organizm jest bardzo dobrze przygotowany do okresu jesienno-zimowego. Odporność wzrośnie, a więc i infekcje będą nas omijać z daleka. Sprawdź, co należy jeść latem, by świetnie czuć się i doskonale wyglądać przez cały rok.

 

Warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa

Latem należy zapomnieć o wszelkich ciężkostrawnych posiłkach, które i tak spożywamy
w nadmiernych ilościach jesienią i zimą. W okresie letnim powinniśmy zadbać, aby  na naszych talerzach królowały warzywa.

Warto sięgnąć zatem po marchewkę, którą można jeść w każdej postaci. Jest pyszna na surowo, na parze, ale także przyrządzona na maśle. Dzięki temu nasze włosy, paznokcie, a nawet skóra nabiorą ogromnej świeżości i blasku. Błonnik znajdujący się w marchewce obniży nie tylko cholesterol, ale także usprawni perystaltykę jelit. Z kolei witamina A podreperuje zdrowie naszych oczu.

Starajmy się wybierać warzywa zielone. Młoda kapusta przyrządzona z koperkiem jest niskokaloryczna, dodatkowo posiada tyle samo witamin, które występują w cytrynie. Oprócz tego znajdziemy w niej mnóstwo witaminy E, która wymiecie wolne rodniki z twojego organizmu i opóźni proces starzenia. Kapusta zawiera również minerały takie jak: wapń, magnez, potas, żelazo i zawsze potrzebny kwas foliowy. Z kolei fasola szparagowa smakuje najlepiej latem, a też zawiera mnóstwo witamin niezbędnych naszemu organizmowi. Na szczególną uwagę zasługuje młody jarmuż, wszelkie sałaty, a nawet młody koperek i natka pietruszki. Cała ta zielenina to niezbędna porcja witamin i innych cennych składników niezbędnych dla prawidłowej pracy mózgu. To właśnie dzięki nim możesz zapobiegać lub opóźniać procesy utraty jego zdolności poznawczych.

 

Nie opieraj się owocom

Lato to także czas, gdy w każdej chwili możemy sięgnąć po świeże i pachnące owoce. Jedz je codziennie, w dużych ilościach. To one dostarczą ci wszystkich niezbędnych witamin, wzmacniającego serce likopenu oraz mnóstwa wody  Idealnie nawadniają organizm przepyszne melony i arbuzy. Sięgaj pełnymi garściami po owoce jagodowe. Truskawki, porzeczki, maliny i jagody codziennie powinny gościć w twoim menu. Wszystkie dostarczają organizmowi ogromnych ilości przeciwutleniaczy, czyli substancji potrafiących zwalczać wolne rodniki w organizmie, obwiniane za formowanie się zmian nowotworowych.

Szczególną uwagę należy zwrócić na czarne jagody. To w nich zawarte flawonoidy i antocyjany świetnie wpływają na wzrok, a jedzone regularnie są w stanie zapobiec zwyrodnieniu żółtej plamki w oku i związanej z tym stopniowej utracie wzroku. Jedz też często brzoskwinie i morele, bo zawarty w nich karoten działa lepiej niż niejeden filtr UV i potrafi uchronić twoją skórę przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *