Dania z makaronem w roli głównej w wersji „fit”

Panuje przekonanie, że dania z makaronem nie są dla osób, które chcą utrzymać swoją wagę lub zrzucić zbędne kilogramy. To jednak nie jest do końca prawda, a sam makaron nie jest tuczący ani nadmiernie kaloryczny. Natomiast zgubne bywają składniki, które są do niego dodawane. Przyrost wagi powodują najczęściej sosy, mięso i sery, które dodaje się do makaronu, dlatego jeśli ktoś lubi makaron, powinien znać choć kilka sposobów na przyrządzenie dania w wersji „fit”.

Makaron – ważny element diety odchudzającej

Wiele osób mających nadwagę stara się eliminować makaron ze swojej diety. Jednak to błędne posunięcie. Sam makaron, ugotowany al dente, czyli tak, aby pozostał on jędrny i może lekko twardy, nie jest w żaden sposób tuczący. Wręcz przeciwnie, zapobiega zjadaniu zbyt dużych ilości pożywienia, bo na długo zapewnia poczucie sytości i jest dobrym źródłem węglowodanów złożonych. Po zjedzeniu makaronu osoby odchudzające się niemal nie odczuwają potrzeby jedzenia słodkości, a zawarty w makaronie błonnik pokarmowy utrzymuje dobre tempo przemiany materii.

Makaron penne z łososiem

Najlepszym wyborem jest pełnoziarnista wersja tego makaronu. Należy go gotować w wodzie lekko posolonej aż do momentu, gdy osiągnie stan al dente. W międzyczasie przygotowuje się dressing, który składa się z jogurtu greckiego, posiekanej natki pietruszki lub innych ulubionych ziół. Gdy makaron będzie gotowy, należy wymieszać go z odrobiną jogurtu i kawałkami wędzonego łososia. Całość warto udekorować ulubionymi, świeżymi ziołami. Takie danie zapewni wiele składników cennych dla organizmu. Znajdą się w nim odpowiednie kwasy tłuszczone, witamina C, błonnik pokarmowy oraz wiele innych elementów znajdujących się w użytych ziołach.

Makaron z sosem paprykowym

Ulubiony rodzaj makaronu razowego należy ugotować tak, aby oczywiście pozostał on al dente. Jednocześnie trzeba przygotować pyszny sos, rozpoczynając od upieczenia w piekarniku cebuli czosnkowej lub czerwonej i dużej papryki czerwonej. Gdy skórka warzywa ściemnieje, należy ją zdjąć. Upieczoną cebulę, paprykę, ząbek czosnku i ulubione przyprawy należy zblendować. Sos miesza się z ugotowanym makaronem, a całość można posypać uprażonymi orzechami lub pestkami dyni oraz drobno posiekaną natką pietruszki.

Makaron z dietetycznym indykiem

Makaron tagiatelle lub inny ulubiony należy ugotować. W międzyczasie należy przygotować indyka w sosie, co potrwa około 15–20 minut. Cebulę i czosnek siekamy i przesmażamy na niewielkiej ilości oleju rzepakowego. Na drugiej patelni smażymy pierś z indyka pokrojoną w kostkę lub w paseczki i doprawioną solą i pieprzem. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy do niej krojone pomidory bez skórki, odrobinę koncentratu pomidorowego i troszkę wody. Całość przyprawiamy papryką, ulubionymi ziołami takimi jak oregano, tymianek czy zioła prowansalskie. Potrzebna też będzie odrobina soli, pieprzu i szczypta cukru. Gdy sos będzie gotowy, dodajemy do niego usmażone kawałki indyka.

Ostatnim krokiem jest wyłożenie makaronu na talerze i umieszczenie sosu z kawałkami mięsa na szczycie. Danie warto posypać drobno posiekaną natką pietruszki lub udekorować listkami świeżego oregano. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *