Bądź fit: najzdrowsze koktajle owocowe i warzywne

Wraz z nadejściem wiosny wiele osób postanawia radykalnie zmienić swoje nawyki żywieniowe. Najczęściej robimy to w nadziei na uzyskanie „wakacyjnej sylwetki”, a nierzadko też po prostu po to, by poczuć się lżej po długiej zimie. Co najczęściej zmieniamy? Zazwyczaj decydujemy się wyrzucić z jadłospisu dania typu fast food, słodycze i chipsy, zastępując je warzywami i owocami. To bardzo mądra decyzja! Warzywa i owoce pełne witamin oraz minerałów warto dostarczać organizmowi w różnej postaci. Pysznym, prostym i szybkim rozwiązaniem są koktajle warzywne i owocowe. Podsuwamy kilka smakowitych pomysłów na te bomby witaminowe!

Jak zrobić koktajl?

To bardzo proste. Do przyrządzania koktajli z warzyw i owoców potrzebny jest dobry blender kielichowy. Ważne, by miał dość dużą moc i system kilku noży nierdzewnych, które poradzą sobie także z twardszymi składnikami (jak np. orzechy). Przy zakupie takiego blendera warto zwrócić uwagę na pojemność jego kielicha – im większy, tym lepszy, szczególnie jeśli planujesz wypróbować dietę koktajlową. Wówczas będzie Ci potrzebna pokaźniejsza ilość koktajlu, aby pić go przez cały dzień.

Gdy masz już sprzęt, zadbaj o najwyższej jakości składniki. Zdrowe koktajle dobrze przyrządzać z warzyw i owoców jak najbardziej naturalnych i ekologicznych. Kupuj więc owoce i warzywa z zaufanych źródeł oraz pamiętaj, by zawsze dokładnie umyć je, zanim przystąpisz do robienia koktajlu.

Przepisy na koktajle

Koktajl buraczany: Do blendera włóż dwa pokrojone w ćwiartki buraki ćwikłowe, mały seler, pięć łyżek świeżej natki pietruszki (jeśli nie masz świeżej, możesz wykorzystać mrożoną) oraz przyprawy: szczyptę soli, szczyptę pieprzu i łyżeczkę tartego chrzanu. Miksuj do uzyskania płynnej konsystencji i rozcieńcz wodą. To koktajl odżywczy i wzmacniający o wysokiej zawartości błonnika, który pobudza pracę jelit.

Koktajl buraczano-jagodowy: To inna, znacznie słodsza wersja napoju z buraka. Obierz pięć małych buraków i zmiksuj je ze szklanką czarnych jagód, połową szklanki świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego, dwiema łyżkami jogurtu i łyżką zmielonego siemienia lnianego. Jeśli chcesz podkreślić orzeźwiający charakter koktajlu, dodaj kilka kostek lodu. Taki koktajl owocowy na bazie buraczanej to świetna opcja śniadaniowa dla zabieganych.

Koktajl z marchwi i pomarańczy: Obierz pomarańczę i podziel ją na cząstki, dodaj pokrojone w słupki trzy marchewki i zmiksuj razem z łyżką miodu oraz dwoma łyżkami mielonego siemienia lnianego. Taki koktajl dodaje energii z rana i znacznie wzmacnia odporność organizmu na drobne infekcje.

Koktajl selerowo-jabłkowy: Trzy łodygi selera naciowego pokrój w mniejsze cząstki. Obierz i oczyść z gniazd nasiennych dwa jabłka. Wyciśnij sok z połowy cytryny i wszystko zmiksuj na płynny koktajl. W razie potrzeby rozcieńcz wodą. Mieszanka jabłka i selera świetnie sprawdza się na diecie, zmniejszając łaknienie i przyspieszając przemianę materii.

Koktajl bananowo-ananasowy: Zmiksuj pół szklanki mleka, pół szklanki pokrojonego w kostkę ananasa, łyżkę miodu i jednego dojrzałego banana. Możesz też dodać dwie-trzy kostki lodu. To idealny koktajl na śniadanie – zawarty w bananie tryptofan wprawi Cię w dobry nastrój, a miód doda energii na cały dzień.

Domowe koktajle warzywne i owocowe to naprawdę dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą odżywiać się zdrowo i naturalnie, a nie mają zbyt wiele czasu na przygotowywanie wymyślnych posiłków. Daj im szansę – z pewnością się nie zawiedziesz! Smacznego!

Jak dobrze zaplanować menu na weekend pod namiotem?

Spanie pod namiotem niektórym kojarzy się z czasem beztroskiego dzieciństwa i ogródkiem babci, innym zaś w pierwszymi samodzielnymi wyprawami wakacyjnymi z przyjaciółmi, rozpoczynającymi czas szalonej młodości. Bez względu na skojarzenia, przyznać trzeba, że ta forma wypoczynku ma swój urok, przez który większość z nas tak chętnie do niej wraca. Aby jednak spanie pod namiotem faktycznie mogło być pełnym swobody relaksem, musimy się do niego przygotować. Absolutną podstawę stanowi biwakowe menu. Trudno bowiem bez odpowiedniego zapasu prowiantu wyobrazić sobie udany wypoczynek na łonie natury. Co wziąć pod namiot, by jeść smacznie w tych ekstremalnych warunkach? Podpowiadamy!

Co zabrać pod namiot, czyli abc biwakowego menu

Wyjazd pod namiot nie bez powodu określany jest najlepszym sposobem na kontakt z naturą i zaczerpnięcie oddechu od gwaru miasta. W związku z tym, że wczasy pod namiotem nie mają nic wspólnego z czterogwiazdkowym hotelem i pełną obsługą, jedzenie pod namiot, które zabieramy ze sobą, może okazać się naszym jednym źródłem pożywienia przez cały weekend – tym bardziej, jeśli na miejsce biwakowania wybieramy leśną głuszę. Gotowanie pod namiotem, choć dostarcza mnóstwa frajdy, bywa też niezwykle trudne ze względu na specyficzne warunki – bark bieżącej wody, gazu, ograniczoną przestrzeń i niemożność dokupienia brakujących produktów.

Dlatego, wybierając się pod namiot, musimy dobrze zaplanować menu, uwzględniając w nim wszystkie produkty spożywcze, które trzeba odpowiednio wcześnie nabyć i zabrać ze sobą. Z całą pewnością nie mogą to być wyszukane dania, których przygotowanie będzie wymagało odpowiednich warunków i zapasów. Proste dania pod namiot, których przygotowanie będzie szybkie i łatwe, muszą nam w tym wypadku w zupełności wystarczyć.
Jakie jedzenie pod namiot należy zabrać ze sobą? Najbardziej praktyczne w tych warunkach okazują się gotowe dania, które wystarczy zalać wodą lub po prostu podgrzać. Ważne jednak, aby wybierać produkty dobrej jakości, przygotowane ze świeżych składników, jak na przykład gotowe dania Wiodącej Marki. W zależności od naszych upodobań mogą to być sosy mięsno-warzywne, zupy lub dania typu instant. Starajmy się unikać artykułów, które szybko się psują, ciężko je przewieźć i przechować. Zrezygnujmy więc z nabiału, produktów szybko topiących się i tych, które muszą być spożyte bezpośrednio po otwarciu. Nawet bowiem jeśli zabieramy torbę termiczną, weźmy pod uwagę ograniczoną ilość miejsca, którą lepiej przeznaczyć na bardziej potrzebne produkty. Kwestię obiadów mamy już omówioną. Pora więc na śniadania i kolację.

Podobnie jak w przypadku dań głównych, warto tradycyjne potrawy spożywane na śniadanie i kolację zastąpić gotowymi produktami spożywczymi, zwłaszcza pod koniec pobytu. Przez pierwsze dni spokojnie możemy z zabranych ze sobą składników przygotować szybkie kanapki. Wystarczy, że zabierzemy ze sobą konserwy lub pasztety, np. Wiodącej marki, które z łatwością możemy przewozić i przechowywać. Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się także podsuszane wędliny w tym tradycyjne kiełbasy i kabanosy – zachowają świeżość dłużej niż inne rodzaje mięs i będą pyszną odmianą względem produktów z konserwy. Jeśli dorzucimy do nich kilka pomidorów lub ogórków, wspaniałe i pachnące kanapki mamy gotowe dosłownie w kilka chwil. Bardzo dobrze w takich warunkach sprawdzają się różnego rodzaju przekąski – chrupki, sucharki, orzeszki, bakalie czy batony zbożowe i inne przysmaki do chrupania.

Bez względu na długość naszego pobytu oraz to, gdzie się wybieramy, zawsze musimy pamiętać o zabraniu ze sobą wystarczającego zapasu niegazowanej wody mineralnej, której w żadnym wypadku nie można zastępować tą pochodzącą z nieznanych źródeł. Postarajmy się jej zabrać tyle, by wystarczyło na mycie warzyw i owoców, a także opłukanie sztućców oraz kubków.

Impreza na tarasie – jak ją przygotować?

Sezon grillowy w pełni. Wspólne biesiadowanie przy grillu dla wielu osób jest ulubioną formą spędzania wolnego czasu z najbliższymi i znajomymi. Aby jednak impreza na tarasie była udana, poza doborowym towarzystwem potrzebne są także smaczne potrawy. Właśnie, co na grilla będzie najlepsze? Wybór potraw na grilla jest sprawą łatwą i trudną zarazem… Łatwą, bo wybór jest naprawdę ogromny, trudną zaś, bo ciężko spośród tak wielu propozycji wybrać te, które zagoszczą na naszym ruszcie. Najlepiej kierować się więc swoimi upodobaniami smakowymi, zapewniając jednocześnie gościom różnorodność potraw. Poza tym nie możemy zapomnieć także o akcesoriach, które ułatwią grillowanie, oraz o „zastawie stołowej”, która pozwoli nam podać przyrządzone dania. Poniżej krótki przewodnik, który nie pozwoli zapomnieć o niczym ważnym przed przygotowaniem imprezy na tarasie!

Potrawy na grilla – zaskocz gości ich smakiem i swoją pomysłowością!

Potrawy, które przyrządzamy przy użyciu grilla, zawsze są smaczne, a to za sprawą ich specyficznego aromatu. Nie oznacza to jednak, że zupełnie nie musimy przejmować się tym, co wrzucimy na ruszt. Zarówno mięso, jak i warzywa powinny być wcześniej odpowiednio przygotowane, dzięki czemu ich aromat stanie się głębszy i bardziej wyrazisty. Warzywa z grilla najlepiej smakują delikatnie oprószone wyłącznie podstawowymi przyprawami, jak pieprz i sól. Starajmy się sięgać po warzywa, które wyróżniają się doskonałą jakością.

Również mięso oraz wędliny, które zamierzamy upiec, powinny być świeże i bardzo dobrej jakości, pochodzące ze sprawdzonego źródła jak sklepy E.Leclerc. Świetnym dodatkiem do grillowanych mięs jest sałatka na grilla, oraz sosy do grilla. Te ostatnie również możemy przygotować samodzielnie.

Dobry zestaw do grilla – czyli o czym nie możesz zapomnieć

Węgiel drzewny oraz akcesoria do grilla, takie jak tacki do grilla (np. tacki aluminiowe), to nie jedyne, o czym musimy pamiętać, przygotowując imprezę na tarasie. Opakowania jednorazowe, kubki plastikowe, naczynia jednorazowe, jak m.in. talerzyki jednorazowe, to absolutne must have, które musimy mieć, by móc odpowiednio zaserwować swoim gościom przygotowane potrawy. Zacznijmy jednak od początku, a więc od akcesoriów do grilla, bez których trudno byłoby dokończyć sam proces grillowania.

Do tych najważniejszych należą bez wątpienia tacki do grilla, które umożliwiają grillowanie delikatniejszych potraw, w przypadku których bezpośredni kontakt z rozgrzanym rusztem mógłby skończyć się przypaleniem. Tacek używamy przede wszystkim do grillowania ryb oraz warzyw. Poza nimi powinniśmy zaopatrzyć się także w szczypce umożliwiające bezpieczne nakładanie, przekręcanie i zdejmowanie mięsa oraz innych potraw z grilla. Najlepiej wybierać produkty wykonane z bezpiecznego w kontakcie z żywnością tworzywa, cechujące się solidnością i wytrzymałością – te również możesz nabyć w marketach E.Leclerc.

Podczas przygotowywania imprezy na tarasie nie możemy zapomnieć również o naczyniach jednorazowych, które umożliwiają wygodne serwowanie potraw z grilla. W przypadku imprez plenerowych sprawdzają się dużo lepiej niż tradycyjna zastawa stołowa, nie tylko ze względu na wygodę użytkowania, ale też swobodny klimat, którego są wyznacznikiem. Poza nimi nie możemy zapomnieć o jednorazowych serwetkach Wiodącej Marki, oraz jednorazowych obrusach. Tak przygotowane party na tarasie z pewnością okaże się udanym wydarzeniem, o którym nasi goście jeszcze długo będą opowiadać z przejęciem!