Soki owocowe, czyli jak wzmocnić odporność

Wzmacnianie odporności to temat, który pojawia się wczesną wiosną i jesienią każdego roku. To w tych okresach mnóstwo osób „łapie przeziębienie”, z którym walczy potem przez długie tygodnie. Dzieje się tak dlatego, że różnice temperatur w ciągu dnia są bardzo duże, a to sprzyja zarówno przegrzewaniu organizmu, jak i jego wychładzaniu, a stąd prosta droga do pojawienia się infekcji. Wczesna wiosna i jesień to też idealna pora dla rozwoju wirusów, warto więc wzmacniać odporność organizmu, pijąc wartościowe soki owocowe.

Soki owocowe to temat, który często rozpala emocje. Jedni uważają, że trzeba je cenić, bo przynoszą wiele korzyści dla zdrowia. Inni z kolei sądzą, że znacznie lepiej jeść owoce, bo te oprócz witamin zawierają wiele innych pożytecznych związków. Walorów zdrowotnych świeżych owoców absolutnie nie da się podważyć. Jednak w dzisiejszym świecie, gdy tempo życia przerasta nas na każdym kroku, to właśnie soki owocowe sprawiają, że szybko i skutecznie można dostarczyć organizmowi wielu witamin, a nawet mikroelementów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. O wiele mniej czasu zabiera nalanie soku do szklanki niż umycie i przygotowanie świeżego owocu do spożycia. Zatem jedzmy owoce jak najczęściej, ale również pijmy soki owocowe codziennie, bo dzięki nim organizm będzie w dobrej kondycji , a także będzie w stanie opierać się mniej i bardziej groźnym infekcjom.

Codzienna dawka odporności

Czasamitrudno przekonać kogoś, że zdrowotne właściwości kryją się nie tylko w owocach. Argumenty ku temu są jednak oczywiste. Przyglądając się chociażby pomarańczom, od razu wiadomo, że mają one ogromne pokłady witaminy C i beta-karotenu, a ponoć jeden owoc zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na oba te składniki. W pomarańczach znajduje się wiele witamin z grupy B, które pomagają nam chociażby trzymać nerwy na wodzy oraz duże ilości potasu wspomagającego pracę układu krążenia i serca, ale… te same składniki znajdują się w soku pomarańczowym, choć zwykle w nieco mniejszej ilości. Argumentem, który przemawia za sokiem, jest natomiast fakt, że witaminy i mikroelementy zawarte w soku są znacznie łatwiejprzyswajane przez organizm. Już szklanka dobrego soku pomarańczowego zawiera dzienną, niezbędną dawkę witaminy C i każdy musi przyznać, że dużo łatwiej i szybciej wypija się sok, niż obiera pomarańczę.

Soki owocowe, w zależności od rodzaju owoców, których użyto do ich produkcji, powinny na stałe znaleźć miejsce w diecie każdego człowieka. Są one bowiem skarbnicą nie tylko witamin, ale także flawonoidów, związków polifenolowych oraz wielu innych cennych minerałów, które można szybko i bez wysiłku dostarczyć organizmowi.

Trzy najczęściej wybierane soki owocowe

Jednym z najbardziej popularnych soków jest ten pomarańczowy. To fantastyczne źródło witaminy C, beta-karotenu i witamin z grupy B. Dodatkowym bonusem jest fakt, że zapach tego soku ma właściwości uspokajające i antydepresyjne. Warto także sięgać po sok jabłkowy, który świetnie wzmacnia odporność organizmu dzięki zawartości antocyjanów, będących naturalnymi odpowiednikami antybiotyków. Co ciekawe, dobry sok na bazie jabłek doskonale przeciwdziała anemii, bo zawiera łatwo przyswajalne żelazo. Sok jabłkowy polecany jest także wszystkim tym, którzy walczą z nadmiarem masy ciała. Dwie szklanki soku dziennie skutecznie wspomagają metabolizm organizmu.

Ciekawie też prezentuje się nektar z mango który polecany jest przede wszystkim osobom, u których występuje ryzyko pojawienia się chorób naczyniowo-sercowych. To właśnie mango przyczynia się do regulacji poziomu lipidów w organizmie i obniża poziom złego cholesterolu. Dla organizmu szczególnie cenne są nektary przygotowane właśnie na bazie tych owoców. Zatem jeśli nie masz pod ręką świeżych owoców, sięgaj po soki i nektary owocowe jak najczęściej.